دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده
سرخط خبرها

خادمان ورزش | «شاهین» فرزند جورابچی!

  • کد خبر: ۵۴۰۴۴
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
خادمان ورزش | «شاهین» فرزند جورابچی!
درباره مردی که بی‌منت به فوتبال خدمت کرد و با هزینه شخصی تیمش را به اقصی نقاط ایران برای برگزاری مسابقات فوتبال می‌برد.
گروه ورزش/شهرآرانیوز، ورزش قبل از اینکه رنگ‌و‌بوی حرفه‌ای بگیرد و مادیات حرف اول و آخر آن را بزند، سالیان دراز با عشق و همت آدم‌هایی زنده بود که بی‌منت خادم ورزش بودند. این ستون می‌کوشد دوشنبه هر هفته یکی از این حامیان بی‌نام‌و‌نشان را معرفی کند؛ باشد که پاسداشتی اندک در قبال کار‌های بزرگ آنان باشد.

نام و نام‌خانوادگی: مجتبی جورابچی
سال تولد: ۱۳۲۷
سال فوت: ۱۳۸۵ (۵۸ سال)
لقب: آق‌مجتبی
محله زندگی: خیابان تهران
حامی تیم فوتبال شاهین مشهد

به عشق «شاهین» نام فرزند اولش را شاهین گذاشت. این خودش سندی بود بر اثبات این ادعا که مجتبی جورابچی، مدیر و همه‌کاره باشگاه شاهین، در راه حمایت و خدمت به جوانانی که برای این تیم توپ می‌زدند و در مکتب شاهین زندگی می‌کردند، تمام زندگی‌اش را گذاشته است. جورابچی بچه «خیابان تهران» مشهد بود و سال‌۴۹ که از خدمت سربازی برگشت، به‌همراه محسن بمانی، یک تیم محلی درست کردند به نام «فردوسی». تیم فردوسی در مسابقات جوانان مشهد بار‌ها قهرمان شد. بعد از انقلاب نام این تیم را به «شاهین» تغییر دادند. سال‌۵۶ وقتی تیم فردوسی را می‌خواست در جام علم در مشهد شرکت دهد، باشگاه پوریا بخشی از هزینه‌های تیم را داد و تیم با نام پوریا، قهرمان باشگاه‌های مشهد شد.
 
جورابچی شغل پدرش را دنبال می‌کرد. پدرش در بازار فرش‌فروشان مشهد حجره داشت و تجارت فرش می‌کرد. مدیر شاهین برای تیم هزینه‌های زیادی از جیب شخصی خود کرد. هم‌دوره‌ای‌هایش می‌گویند گاهی برای تیم قرض می‌کرد و زیر دِین می‌رفت؛ اما به عشق شاهین، صبح تا شب می‌دوید تا امور تیم زمین نماند. می‌گویند سال‌۵۶ بعد از قهرمانی تیمش در باشگاه‌های مشهد، هیئت فوتبال وقت با سنگ‌اندازی در کار تیمش نگذاشت تا در مسابقات زیرگروه جام تخت جمشید در تهران شرکت کنند.
 
همین باعث شد تا مرحوم جورابچی بچه‌های تیمش را برای چند بازی دوستانه با اکباتان تهران، پرسپولیس و چند تیم دیگر با هزینه شخصی به تهران ببرد! او نمی‌خواست داغ فوتبال درون مستطیل سبز روی دل بازیکنانش بماند. بعد از انقلاب هم تا اواسط دهه ۷۰ تیم شاهین زیرنظر جورابچی به حیات خود ادامه داد تا اینکه دست‌آخر اجل به او مهلت نداد تا بیشتر در کنار شاهین باشد و در سال ۱۳۸۵ دار فانی را وداع گفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->